Regniga dagar

Härom eftermiddagen och natten regnade och åskade det här på ett sätt som jag aldrig har varit med om tidigare. När vi steg upp efter en sovmorgon var klongen bakom huset översvämmad (se de två första bilderna, jämför med den tredje som visar en vanlig regnig dag).
Det visade sig att dammskötaren hade vridit ratten åt fel håll. I stället för att leda vattnet ner i havet stängde han in det.

Regnet ställer till det i det mindre formatet också. Igår kväll regnade det så skarpt att signalen till våra paraboler stördes så att vi inte fick någon bild. Då snackar vi regn!

Alltså mycket inomhusaktiviteter. Just nu pågår Ryder cup, så om man vill finns förströelse från 1330 till efter midnatt (det orkar inte jag).

Begravningen avslutades igår med pang, pang. Ta och jag hade gjort någon mindre donation och fick visa upp oss för menigheten medan en munk läste en välsignelse för den döda. Vi var inte ensamma om denna ritual. Ett oändligt antal var före oss och åtskilliga kom efter oss. Jag tror nu att tanten är ordentligt förankrad i Paradise.

I eftermiddag tandläkaren, förhoppningsvis sista seansen i mitt root canal work...

Jag upptäckte, pga tandläkaren, att vi senast inte har köpt tandkräm utan "Advanced Oral Care System".

Dagens namn (måste bli): Martin Ljung

Dagens citat:"Det var en gång en gube som bodde i en lådda..."









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0