Snart vintertid

Medan ni laddar för att dra klockan tillbaka hoppas vi på bättre temperatur och torrare väder. Den finaste tiden för oss börjar nu. Otäcka översvämningar i nordost och Bangkok hotat av vattnet. Bo Holmströms "lägg ut, lägg ut" vid tyska ambassanden slås ju lätt av reportrar som vadar omkring och intervjuar folk i katastrofområden. För en svensk ter det sig egendomligt att en del av biståndet delas ut av en prinsessa. Då kräver ettiketten att den som överlämnar säcken ( liksom den som tar emot den) vördnadsfullt står på knä. Kanske den inte mest effektiva kroppshållningen Kanske andra former tillämpas parallellt?
I övrigt: jag ambulans till Cha Am med Tas kusin Nui. Stora magsmärtor. På sjukhuset fick vi besked, minst två timmars väntan (many customers). Då bestämde jag att vi åker till en privat klinik (Ta protesterade, för dyrt). Till kliniken, 10 min väntan, behandling inkl medicin. Jag säger inte vad det kostade, men dra bort en femtilapp från ett svenskt läkarbesök så kommer ni nära...

Hur någon (möjligen C Angvall) kan förstå hur dessa gossar fick ihop kareokemaskinen är inte lätt. Allt fungerade, t o m jag framträdde och kunde läsa och lyssna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0