Dubbelbegravning

I måndags kallades vi till templet. Mamman till en av Tas medarbetare hade dött under natten. Jag blev litet förvånad när vi fick se gumman på en improviserad lit de parade. Detta var inget uppseendeväckande för övriga i familjen. Man behandlade den döda respektfullt men utan sentimentalitet, kände på kroppen och besiktigade den. Vad det handlade om var att man inte hade hunnit skaffa kista.

Ta har varit bortrest (hon som "big boss" är annars en självskriven figur på begravningen). Idag fick jag representera arbetsgivaren. Då fanns det två kistor i templet, någon annan hade hunnit dö under veckan. Praktisk som buddhismen är slog man ihop ritualerna. Dock med två lag munkar som gjorde en kraftfull böneinsats. Förstås mycket folk i templet.

Vi kämpar på i värmen. Väntar på den mindre heta säsongen. Vila och vätska. Golfen katastrofal.

Eventuellt ny bil snart. Försöker sälja nuvarande, ser ut att gå bra.

Dagens namn: Tony Curtis och Stig-Anders Svensson (hästmannen)

Dagens citat: "Flera flåsar IKEA i hälarna". Avd låg ambitionsnivå, normalt flåsar man väl i nacken.

Kommentarer
Postat av: Hjördis o Alice

Hej - leta efter en Mazda 323 - prima bil. Vi åker bra nu. Och snålt - 80 mil på 50 l. F.ö. finns det gott om trattkantareller i skogarna - roliga utflykter!! Kram

2010-09-30 @ 19:42:21
Postat av: Raimo

Min fru åker värsta Mercedes, själv sitter jag på 7-an.

2010-09-30 @ 20:50:13
Postat av: Monsieur Dupont

L´homme qui agit vaut mieux que l´homme qui parle.

2010-10-02 @ 19:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0