Valresultat

Kanske valresultatet inte är fastställt ännu. Det handlar om en- eller möjligen hundratal röster. Uppenbarligen får inte den sida som har fått flest röster majoritet.
Mest förbryllande -för mig- är förhållandet till SD-s valresultat. Jag har inte läst deras politiska program, men det har demoniserats tillräckligt för att jag förstår att många inte sympatiserar med det.
Trots allt, och som demokrat, accepterar jag (förstås) att partiet har fått inträde i det svenska parlamentet.
Svårare att förstå är att det blir sådan uppståndelse. Jag vet att de "etablerade" partierna har en bakgrund som inte är snövit i de frågor som SD tydligen för fram. De lämnar dock öppet mål när ett nytt parti vill kritisera eller förändra ett politikområde som har lämnats vind för våg. Ytterst verkar detta nu slå tillbaka mot de slagord och floskler om  immigration och integration som dessa partier slarvigt här har gett oss som underlag för vårt ställningstagande inför riksdagsvalet. Genom handfallenhet i denna fråga tror jag att de bet sig i svansen.

Här borde jag väl med dagens citat påminna om Winston Churchills:"Jag ogillar innerligt det du säger men kommer att med full kraft försvara din rätt att säga det" (bortglömt)

Ta hade häromdagen besök av en god vän. De hängav sig åt voodo (eller vad man skall kalla det). Kortkonster och diverse ritualer, förhoppningsvis för good luck. Det mest häpnadsväckande var goda vännens present (se bild). Hon påstår att dessa figurer har växt på ett träd i skogen. Det som ser ut som en veke (vid huvudet) är själva fruktskaftet.






Kommentarer
Postat av: Monsieur Dupont

Que le serpent ait ou non du poison, son chaperon dressé suscite toujours la crainte.

2010-09-23 @ 23:16:14
Postat av: Harvets

Ett sånt kackel. Jag håller med dig om din SD-analys. För att inte bli för smörig: Nu finns det ett parti som hänger med på massutvisning av romer, som du skrev om häromsistens. Framgång?

Voltaire. Är han bekant?

Vad är nästa valskandal i Sverige? Att massor av somalier röstat på Piratpartiet?

2010-09-25 @ 19:46:34
Postat av: Raimos Pil

Harvets dravel.

2010-09-27 @ 21:40:00
Postat av: Anonym

Fin blogg hörru!: D

2010-09-27 @ 22:08:11
URL: http://ninass.blogg.se/
Postat av: frida

kikar in och hoppas du har haft en fin måndag! :) kram

2010-09-27 @ 22:28:57
URL: http://bfrida.blogg.se/
Postat av: studiobootleg - alltid ny och skön musik

Nice blogg!



Ifall du vill ha den nyaste musiken innan dina kompisar och innan radio börjat spela den, besök då Studiobootleg.blogg.se för den allra senaste musiken i alla smaker!

2010-09-27 @ 22:32:55
URL: http://studiobootleg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0