Songkran

Vi har just klarat Songkran. En tokig fest för att fira Thailands nyår. Då festar man i 3-7 dagar. Häller vatten på varandra och dör eller lemlästas i trafiken. Vi som har överlevt är trötta och glada.

Första dagen på helgen åkte Ta och jag till Hua Hin tidigt. Primärt för good luck genom välsignelse från en munk. För säkerhets skull köpte jag tre småfåglar i en bur. Dem släppte vi ut för extra good luck. Jag hörde senare att fåglarna är dresserade till att återkomma till sin lille ägare (lysande affärsidé, redan beskriven i Piratens novell "Millionären").

Viktigt med vattenösningen. Vi besökte släkten med parfymerat vatten. Nu måste det bli good luck för dem detta året...

Sedermera buddhistiska aktiviteter kring en sedan länge avliden grandmother. För första gången fick jag en liten aktiv del i ceremonielet.

I övrigt fest, fest, fest...

Igår Hole in One. Kul. Ny fest. Idag trött

Ord vi inte använder:

båge = motorcykel
Hippa = party

Dagens citat blir både namn och do. Enligt Harriet Andersson var Ingmar Bergman ingen stor humorist. Han förstod inte poängerna.
En kul sak försökte han återberätta (detta är längesedan): Jesus halkade nedför Oljeberget. Ropade: det är inget att fästa sig vid!
Lagom kul, men Ingmar ville sprida historien med punchlinen "Det är inget att bry sig om". Svårare för åhöraren...


Här släpper Ta ut tre småfåglar ur buren


En annan ornitologisk iakttagelse. Mothers kycklingar har förirrat sig upp på verandan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0