Varma dagar

Nu har hot season återvänt. Varmt och skönt igen.

Vi har varit på Bangkok Hospital och opererat Ta (en enkel biopsi, med några stygn). Sjukhuset har öppnat i Hua Hin. När vi kom för återbesök var det stor invigningsceremoni. Doktorn tog emot, tittade på såret och satte på ett nytt plåster, 500 baht. Inte billigt. Vi väntar med återbesök tills stygnen skall tas...

I tisdags stort födelsedagskalas. Tas kompis norske man fyllde år. Obegränsade resurser! Musik och dans. Möjligen misstag att anlita en "wedding singer". En engelsman som oändligt, men bra, sjöng gamla schlagers och elvislåtar. Thailändarna tycker att detta är ren tidsspillan och väntar bara på den thailändske sångaren som framför de populäraste bitarna. Kul iallafall. Trött dagen därpå, inga aktiviteter.

Några ord som inte används längre:
- Strilla (tändsticka)
- Släta (kyssa)
- Lajban (kul)

För ett tag sedan hade jag födelsedag. Den mest rörande presenten kom med detta kortet. Jag betraktas som boss eftersom jag har deltagit i finansieringen av Tas verksamheter.



Dagens namn: John Elfström (jag visste inte att han var en seriös skådespelare. Åsa Nisse, en krumelur)

Dagens citat. "Blame it on the Bossa Nova" Kommer ni ihåg den?

Kommentarer
Postat av: Don C

Äntligen har gryningspyromanen (s)trillat dit.

2011-04-08 @ 22:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0