Siamproblem

Nu har vi fått en ny regering. Same, same säger en del. Andra hoppas på en förändring som innebär bättre utbildning, hälsovård och pensioner. Vi får se... "Folkpensionen" här är 500 baht/mån. Då förstår man att familjen är viktig även på ålderns höst. På fredag den 12 aug är det "wan mae", mors dag. Här har man löst detta så listigt (och rojalistiskt) att mors dag firas på drottningens födelsedag, fars dag på kungens, den 5 dec.

Sommarprogrammen, några, har jag lyssnat på. Patrik Sjöberg var en positiv överraskning. Owe Wikström kåserade om livet, döden, vänskap och kärlek (jösses!). Eftertänksamt och välformulerat. Jag har väl redan kommenterat stackars Ulf Brunnbergs magplask?. Om inte, han var helt fel ute även om hans program var tänkt som satir...

Nu till vårt problem: Ta hade skaffat en behållare för tvållösning. Lergods , pump ingick. Innehåll, ca 3 dl. Jag råkade tappa pjäsen på terassen. Enkel avspolning med slang. Vet ni hur mycket skum som alstras i denna process? Jag vet nu. Dessutom underlättades inte kvittblivningen av att vår gode byggmästare har tyckt att ett minimalt spygatt i den nya muren vore tillräckligt...

Se själva!


Dagens namn: Travis Tritt. Här får ni honky tonk så det räcker till (tack Leif Mannerström för tipset!)
Dagens citat: "Blottarvåg i Lund" Tankestimulator. Hur har ni det i Lärdomsstaden på slätten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0