Fjärde advent

Här är vädret härligt och "julen" närmar sig. Thailändarna har ingen särskild relation till Jesu födelse, utom den merkantila. Jag klarade av mina julklappsinköp på en halvtimme i Hua Hin. Tre klappar till barn som skall delta i den danska julemiddagen på julafton. Julstress, not.

Kan någon föreställa sig 1000 miljarder euro? Senaste beräkningen av kostnaden för upprättelse av eurosystemet. Låt tanken svindla.

I skuggan av eurokrisen har tanken om ett nordiskt samarbete dykt upp igen. "Nordek din jävel!" som en av mina goda vänner uttryckte sig i förhoppning att övertyga. Ja, om EU upphör blir tanken inte orimlig.

Jag läste en artikel om försvarsmaktens informationsdirektör som hade blivit bestraffad för slarvig upphandling. Där uttalade sig "försvarsmaktens generaldirektör". Har vi ingen Överbefälhavare längre? Å andra sidan hade ju Hasse Alfredson redan i början av 60-talet i "Ringaren" hört talas om att ärkebiskopen skulle bli generaldirektör. Slutsatsen var att en pastorsadjunkt troligen skulle bli lagerförman...

Dagens citat:" Vad kostar en sedelpress idag?" Hört på Irland

Dagens namn: Mats Odell

Tomtar på stranden


Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Åhhh, sådana här bilder borde vara förbjudna Olle, utanför mitt fönster på fastighetskontoret är det grått och regnigt, ett riktigt Göteborgsväder... Perfekt till jul och alla drömmar om att vara på ett liknande ställe ditt. :)

Ha en skön jul och ett gott nytt år!

Kram

2011-12-20 @ 09:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0