Vardag och fest

Här är lugnt. Ta har fortfarande mycket att göra vilket innebär att jag får ägna mig åt egna aktiviteter. golf, simma, äta, sova (middag). Kvällarna  ägnas åt djupa samtal, måltider, tv-tittande och ev restaurangbesök.
Vädret håller på att slå om. Vår cool season övergår nu till hot season, litet svettigare...
Häromkvällen var vi på jättekalas vid skolan i Baan Kwai (där Ta har gått). Här showade alla barnen från yngsta (ca5 år) till de äldsta (ca 14 år). Alla uppmärksammades med namn och de deltog med liv och lust i sina respektive spektakel. Anmärkningsvärt att ingen var motsträvig eller vägrade. Här var alla med på tåget. Fina dräkter stod skolan för. Make up står familjen för. Tyvärr glömde vi (!) kameran. Kvällen avslutades på dansbanan. Nu känner jag mig mera säker där. Låtarna förändras inte och danssteg och - rörelser accepteras oavsett skicklighet. Tack!

Dagens citat:”Frihet att tala, skriva, rösta, strejka och ta sig en sup – det är ett bra program!” Javisst, ett tips.

Dagens namn: Frölunda Indians

Dagens bild: så här ser fötter och underben ut på en van utemänniska som har tagit olika strumpor på vänster och höger fot





Kommentarer
Postat av: Don C

Man skal väre optimist, Jensen!

Ja, men det har man ju ikke tid til, når man skal passe sit arbejde!

(Storm P)

2011-02-20 @ 22:58:10
Postat av: Hans E

Hotmailadressen funkar fortfarande inte.

2011-02-21 @ 21:20:52
Postat av: Don C

I min hemby, när jag var barn, hade vi svarta fötter och vita ben.

2011-03-04 @ 22:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0