Otäckt

De hemska händelserna i Norge har nått hit. De flesta har försökt sätta ord på sina känslor. Respektabelt, men, tror jag, omöjligt. Hur kan man beskriva känslan av genuin ondska? Elakhet är begriplig, men varifrån kommer ondskan. Måste vi bli gammaltestamentliga?

Vi har hemska händelser här (jag hör helikoptrarna oupphörligen). I torsdags skulle en helikopter undsätta rangers och turister i nationalparken Kaenkrachang strax nordväst om oss. Den störtade i dåligt väder. Då skickades en Black Hawk till undsättning. Den störtade också. Man försökte ta sig genom djungeln med  människokraft = 2 km per dag för att rädda ev överlevande.
Igår en ny helikopterinsats - Bellhelikoptern störtade. Jag har alltså sett dessa helikoptrar starta men inte komma tillbaka. Det thailändska uttrycket "mai bpen rai" (=never mind) blir svårt att ta in. Någonstans läste jag att det finns 16 olika leenden i Thailand. En del förstås uttrycker glädje, men andra uttrycker ilska, sorg och förbittrng. Vi får nu förstå den leenden som har en genuint sorgsen bakgrund.

Vi har varit på "body check" i Petchburi idag. Ta oroar sig för förändringar hos sin 50-åriga kropp. Jag har sagt att hon skall dricka mer vatten. För 7 200 baht fick vi bekräftelse på att hon är kärnfrisk för sin ålder, men skall dricka mer vatten.

Dagens namn: Amy Winehouse, så begåvad och så olycklig

Dagens citat (under rubriken fegstrunt, T Danielsson): "Det var väl en jättebra film!" "Tyckte du?". "Nää".

Dagens bild (jag såg inte riktigt vad den föreställde). Förlorarna, men goda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0