Reflexioner

Vårt södra grannland, Malaysia, är inte demokratiskt. Demonstranter som kräver demokrati slås ner: fullt bevis. Tråkigt..

Barnfattigdom: är Socialtjänstlagen avskaffad? Om jag minns rätt har den som vistas i Sverige "rätt till en skälig levnadsnivå". Ansvar, kommunerna. Om någon säger att 26 000 barn inte kan läsa på svarta tavlan pga att de inte ser den kan man inte skylla på regeringen. Kommunerna borde i stället skämmas (också när det gäller de barn som trots god syn inte kan läsa).

En intressant rörelse som jag inte hade hört talas om tidigare: Tequila-partyrörelsen. Jag föredrar tequila framför tea. Rörelsen har ialla fall samlat 20 milj röster från latinos i USA i opposition mot tea-partyrörelsen.

Imorgon brunch (gratis efter hole-in-one). Därefter styrelsemöte i vår golfsociety. Heldag. Kanske bilder nästa gång.

Dagens namn: Ingrid Bergman (läs hennes memoarer "Mitt liv")

Dagens citat (och mest korkade genom tiderna):"Madde hyllas för sin nya hårfärg". Frisören kandidat för kemipriset?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0