Stilla dagar

Inte mycket att rapportera till min hängivna läsarskara.
Den ena dagen är den andra lik. Mycket golf har det blivit. Dock inte särskilt bra...
Vädret är nog varmare än i Sverige. Tom thailändarna klagar över värmen. Den där globala uppvärmningen finns tydligen här också.

Jag satt vid datorn i eftermiddags när jag hörde ett väldigt buller utanför köksdörren. Jag identifierade det som en händelse med vårt sopkärl och utgick från att det var nägon av hundarna som hade vält det i jakt på något ätbart. När jag gick ut för att reda upp eländet skrämde jag en av de medelstora "krokodilerna". Han kastade sig i vattnet, där låg redan sophinken mm. Räddningsaktionen blev dramatisk men jag lyckades fiska upp det mesta. Krokodilen visade upp sin listiga taktik. Han låg i andra delen av kanalen, när han såg mig dök han och sparkade upp slam från botten. I detta slammoln försvann han.

Dagens namn: Darren Clarke

Dagens citat:" Anledningen til att kriminaliteten är så låg i Tyskland är att den är förbjuden" (har jag haft den förut?)

Dåligt ljus, men han var intresserad...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0