Valresultat mm

I söndags kväll var det klart: ny regering med stor majoritet. Thaksin Shinawatras syster Yinglucks parti fick mer än hälften av mandaten i parlamentet. Nu bildar hon regering med några andra partier. Med västerländska ögon verkar detta stabilt, men detta är Thailand. Ingenting är självklart, militärkupper är inte ovanliga. Dock hoppas man denna gången att valresultatet respekteras. Av någon anledning har helikopteraktiviteten på vår granne, flygbasen, ökat. Kanske en tillfällighet...

Apropå västerländsk blåögdhet. Jag hade noterat att det krävs en akademisk examen för att ta plats i thailändska parlamentet. Tyckte att detta var en oerhörd begränsning av demokratin och tog upp saken med min granne, Vajara. Han förstod inte min inställning och sa: "You buy one".

Grannen på andra sidan, Palm Beach, utvecklas. Man bygger ett nytt stort hus. Dock undrar jag: gjuter man ett stort block först och holkar sedan ur det därmed bildande rumsindelningen? Anledningen till frågan är att det har bilats i oändlighet. Har Axel ett svar?

Dagens namn: Peter Falk (visst var Columbo fin?)

Dagens citat: "Vi skall kämpa till siste amerikan" NATO-strategi

Jag har inga nya bilder, denna från vår midsommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0