To bee or not to bee, nature strikes back

I förra bloggen försökte jag vara lustig kring vår honungsförpackning och de som hade tillverkat honungen.
Farligt! Idag slog bina tillbaka. På golfbanan blev jag, utan att ha provocerat, attackerad av ett ilsket bi som stack mig vid högra örat. Det gjorde djävulskt ont men jag spelade tappert vidare efter behandling med universalmedicinen "Tiger balm".
Jag läste en intressant uppgift (några år gammal). I USA firas någon gång i mitten av april "Equal Day" (jag vill minnas att den kallades så). Det är den dagen då kvinnorna har tjänat lika mycket som männen tjänade året innan. Hur är det i Sverige? Går det jämnt upp på nyårsafton, eller måste kvinnorna vänta in på nyåret?

Dagens namn (ledsamt): Eilert "Garvis" Määttää

Dagens citat (favorit i repris): "Större delen av 10 miljoner spenderade jag på spel, kvinnor och alkohol. Resten slösade jag bort.

Kommentarer
Postat av: Don C

Pelé har sagt att Best var den bäste.

2011-05-18 @ 21:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0