Talat nam, floating market

Vi skulle besöka den nya attraktionen i Hua Hin, floating market. Först blev vi försenade, sedan körde jag fel, inbillade mig att jag visste vägen. Hua Hintrafiken är nu som Bangkoks, så jag hade bestämt att vi skulle ta bypassvägen för att slippa komma in i Hua Hin. Jag tog ett för tidigt avtag. Gissa var vi hamnade -mitt i Hua Hin. Under resan hade jag också blivit påmind om att jag hade glömt kameran (skönt att detta är Thailand, mai bpen rai). När vi till slut kom fram var vattenmarknaden stängd. Ridå...

När det gäller det allvarligare vattenläget, verkar det som om det kommer att ta lång tid för vattenmassorna i bangkoktrakten att sjunka undan. Tråkigt för de som har kunnat evakuera sig och hemskt för alla dem som inte har den möjligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0