Har ni väntat?

Jag blev förvånad när jag tittade på statistiken. Igår hade 45 pers varit inne på min blogg. Vanligt är 10 -15, då är jag nöjd.
Jag har hållit bloggtystnad pga för många kalas.

torsdag: baröppning hos en god dansk vän som har öppnat en bar i Hua Hin. Maten,(europeisk och thai) lysande. Nästan tårögd över köttbullar, pannbiff och potatismos. Dessutom många andra mumsiga rätter. Vi fick dock betala drinkarna. Avslutade kvällen med grönlandskaffe (slå upp det, inte mycket kaffe).

fredag: Kalas hos grannen Noy. Först golf med hennes svenska kompisar. Mycket trevliga människor, jag litet seg efter baröppning. Kalaset blev fint, Noy har bott i USA och Europa, så maten var crossover, OK. Jag är nu utnämnd till Chokamols Elvis Presley (Ellwis Pressly, enligt lokalt uttal). Tvingades upp till karaeoken, var tvungen att försvara Sverige, eftersom den andre svensken fegade ur. Vi kom dock hem i anständig tid.

lördag: Gode vännen John Collinson fyllde 60 år. Vi trodde att det var lätt att hitta till stället med den karta han hade bifogat. Halvvägs till Burma började Ta knorra om att hon inte hade tankat. Till slut kom vi fram, en timme sena. Tack och lov att detta är Thailand. Tiden är det inte så noga med... Också här mest europeisk mat, pajer, rostbiff, stek och gott bröd. Vi fick vin också. Hem i god tid.

Dagens citat: "Radioprofilen dolde ansiktet"

Dagens namn (från PRV): Hösthagen, Markeltun

Kalas hos John, gissa vem som är skotte och vem som är engelsman. Bild, privat


Kommentarer
Postat av: Pia

Pratar i telefon och tittar ut genom fönstret från kontoret.Ser en man i fladdrande rock som går över gården, tycker även att det är en tillbakalutad/sävlig gång som känns bekant och eftersom jag ser hela scenen uppifrån ser jag även att mannen är tunnhårig. Men herregud det är ju Olle! Alltså kommer min fråga: Är du i Göetborg?

Kram Pia

2011-10-04 @ 08:52:41
Postat av: Hjördis Alice o Ingrid

Vi tittar o saknar dig mycket!!

2011-10-04 @ 21:56:32
Postat av: Anonym

Är ju inte konstigt att många tittar i bloggen. Det är för att vi alla saknar dig och hoppas på att du kanske snart är på väg hit för ett besök igen.

Marita

2011-10-04 @ 22:12:52
Postat av: Don C

Minns ni Astolf Fjeppetun?

2011-10-05 @ 22:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0