Tranströmer, förlåt

Tomas Tranströmer får nobelpriset i litteratur. Gratulerar! Jag har inte läst en rad av denna pristagare, kanske bättre än folkkära hycklaren Astrid Lindgren...

Hemsk händelse på flemingsbergshäktet. I ett annat land hade man kanske slagit gärningsmannen någon annanstans än på armen. Batongen skall väl sitta i en rem runt handleden? Usch så hemskt...

En granne visade mig en artikel i ett internationellt "magazine". En svensk hade lyckats (nästan) med atomklyvning hemma i köket. Sabatier? Varför vet vi inget om detta?

Hemsk händelse 2. Stor tankbil exploderar på E 6:an. En förare dör. Vägen smälter. Okunnig journalist tror att vägverket skall "fräta" bort vägens skadade delar. Någon har säkert sagt "fräsa". No comments.

Annan korkad journalistik: Efter Sven Tumbas bortgång hedrades han med rubriken (i Expressen) "Sven ´Tumba`Johansson är död. Vi som vet att Tumba fick sitt efternamn ändrat för mer än fyrtio år sedan ryser.

Det blev grumpy idag: Här kommer mer.

Förra bloggen blev väldigt instrumentell (jfr uppsatsförsöket "så åkte vi till Lessebo pappersbruk. Där drack jag en läsk. Sedan minns jag inte mera").
Alltså glömde jag att färglägga bilden från baröppningen med dansen "Macareña". Armrörelser och hopp som jag trodde var förpassade till dansens historiebok, men kul. Jag har aldrig kunnat det där.
Den 60-årsfirande John (och närstående) blev duschad i vin av nytillkommen gäst som hade för höga klackar. Glömde att berätta detta.

Dagens namn: Steve Jobs

Dagens citat: "Jag åker dit pucken är på väg. Inte där den har varit". Steve Jobs

Gammal fin bild från Barcelona. Obs, ej adressändring
Wonderful to have ones own square in beautiful Barcelona. Soon Thailand, no square so far...

Kommentarer
Postat av: Don C

Gårdagens namn: Tumbatarzan.

2011-10-06 @ 16:36:08
Postat av: Erik

Hej

jag kommer ihåg Barcelona. Kanske var det t o m jag som tog bilden.

Noterar att du häcklar Sveriges genom tiderna mest älskade person: Astrid Lindgren. Modigt.

2011-10-06 @ 17:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0