Ny kamera

Jaha, stillsamma dagar. Tappade tidsuppfattningen. Det är ju lördag. När jag kom till posten var den stängd... Jag ville bara skicka mitt "levnadsintyg". Pensionsmyndígheten vill veta att de pensionärer man skickar pension till lever. Som gammal skattebetalare tycker jag att detta är rimligt. Vi har ju hört hemska historier om mer eller mindre döda som skickas fram och tillbaka inom Europa för att bevisa en slags liv. Från Thailand avsäger jag mig sådana transporter.
Ny kamera ger alltid rysningar kring ny teknik. När min första (RIP) kamera, den fina presenten, tappade sugen vid Stems stora kalas köpte jag en ny, likadan. Trodde jag. Nejdå. det var annat batteri och nya sladdar. Nu fick jag inte gehör för reparation av min nya Casio (möjligen pga att jag hade tappat den i golvet). Bästa idèn var att köpa en ny till samma pris som reparationen.
Nu provar vi
Först dagens citat: "Historien upprepar sig inte, men den rimmar" Mark Twain
Dagens namn från Patentverket: Sadelstierna, Eststråle. Anyone?

Nu våra vackra blommor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0