Monsunblogg

Nu börjar jag efter sverigebesöket:
 
Tack alla fina människor som förgyllde mina dagar i Sverige. Särskilt tack till Axel, som lade ner avsevärd möda på att skilja stort från smått. Också särskilt tack till Amelie och Peter som förser mig med husrum och källarförråd. För två år sedan (senaste resan) kände jag mig bara stressad, denna gången, tack vare goda väninsatser blev tillvaron harmonisk. Ibland längtar jag tillbaka. Nu får jag inte glömma vårt släktkalas, tack Karin, det blev väldigt lyckat!
 
Nu åter i tropikerna. Monsuntid och varmt. En hel del regn också. Ni har fått likadant fast kallare...Jag har anpassat mig, dock litet trött ibland vid +36C. En timme i kylan (+26C) gör susen.
 
Igår var Drottningens födelsedag (= Mors Dag). Tas mamma fick present, viktigt. Annars innebär dessa helger (måndagen också röd) en satans massa bilar och hopplös trafik. Jag vegeterar i Chokamol och undviker Hua Hin.
 
Några grumpy bits:
Varför i helvete används begreppet "atlet" när man menar idrottsman?
         "                "            "         "karaktär" när man menar rollfigur?
Jag vet svaret men är vanmäktig...
Tack för mig...
 
Dagens bild: mitt favoritglas tillsammans med fågelskrämman. Glaset klarade resan i incheckad väska. Kvar i Göteborg blev muggen med texten. "Don´t eat yellow snow". Den hade nog blivit för svår att förklara här.
 
Dagens namn: Lars Lerin (lyssna på hans sommarprogram).
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack själv! Det var underbart att ha dig hemma i Sverige! Tack ockå för alla fina presenter från Thailand!Håller med om att Lars Lerins sommarprogram var fint.

2012-08-15 @ 18:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0