Otursdagar

Denna veckan har burit med sig några förtretligheter.
I tisdags var jag i Hua Hin för att handla och träffa vänner. På vägen hem, mitt i rusningstrafiken på huvudgatan krockade jag med en stillastående skoltransport. Åtta flickor blev försenade. Mitt fel, jag hade kommit i fel fil och spanade snett bakåt om det fanns någon lucka så att jag kunde komma rätt. Den lilla skoltransporten stod med flaket halvvägs ute i min fil och hade lätt kunnat undvikas av en mer uppmärksam förare. Som vanligt gick den följande processen väldigt lugnt tillväga. Polisen uppmanade oss att flytta vraken så att vi inte skulle hindra rusningstrafiken. Därefter vidtog väntan på försäkringsbolagens representanter. Skolflickorna ordnade snabbt motorcykeltransporter och försvann.
Nu väntar jag på reparation. I morgon visar jag skadornas omfattning ( bilen idag på verkstaden för beställning av nya delar).
Igår spelade jag urusel golf i ösregn.
 
Har försökt följa diskussionen kring Thomas Qvick. Sannerligen en soppa. Som jurist tar man sig för pannan och undrar framför allt vad Göran Lambertz har gett sig in i...
 
Idag två gåtfulla citat:
" Det är inte den riktige Stålmannen, han är utklädd" Norrlandssheriff reder ut omhändertagandet av en berusad man.
" Vita fans hejar på vita idrottsmän och vice versa" Idrottstänkare
 
 
Denna lilla dusch är en välsignelse, varför finns inte en sådan pjäs i varje hem i Sverige? Man påminns om historien om den engelska damen som kom till ett hotell i Frankrike där hon såg en bidé för första gången. Utbrast: "Oh it´s to wash the baby in!" Husan som visade rummet svarade: "Oh, non madame, it´s to wash the baby out"
 

Kommentarer
Postat av: Hjördis Alice o Ingrid

Finns i alla hem där man kollat fr hemsjukvård eller annan framförhållande instans! Kram!

2012-08-29 @ 22:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0