God Jul

Nu närmar sig julen. Jag har köpt en ny gran (trodde att den var färdigdekorerad, icke). Återkommer med bild på fulldekorerad gran.
Härlig vecka, men engagemang i olika saker: golf, förstås. Det skall bli härligt att få en ledig månad i Sverige.
Goda vänner från Sverige har gett mig möjlighet att göra saker som en bofast undviker. Vi har haft jäkligt kul med följande aktiviteter: afternoon tea på Centara (jag hade tänkt, te, stadspromenad därefter middag). Alltså alldeles för mätta efter crèpes, quiche och oändligt antal sandwiches blev det ingen middag. Promenad med fiskmassage (små fiskar äter på fötterna, dessbättre bara det som vi inte behöver själva), därefter nattmarknad och drinkar.
Nästa turistbesök: Hua Hin Hills Vineyards. Jag har dragit mig för turistmålen, men detta var riktigt upplyftande. God middag med vinprovning. Jag kommer tillbaka...
Idag klappköp till Sofia m föräldrar och "merry christmas" till vänner i Hua Hin. Ta hjälpte mig med granen, Elvis sjöng sina julsånger (tyvärr har "Olles Jul-CD" blivit utsliten).
Dagens frågequiz: Vad heter jultomtens fru?
Dagens namn. Matteus
Dagens citat: "Dagens snälltåg - värt att vänta på?"
Svaret på förra frågequizen: Stig Helmer
 
God Jul och Gott Nytt År!
 
Några julbilder från Chokamol:
Årets julklapp
Julorm
 
Färdigklädd
 
 

Kommentarer
Postat av: Franky

Gott slut och ett riktigt Gott Nytt År !!

2012-12-28 @ 15:40:04
Postat av: Annika Axell

Surfar in på din sida då och då, förstår att du har det härligt i Thailand, åker själv dit då och då! Ha det bra och njut av livet önskar Annika i diariet på fastighetskontoret!

2013-01-02 @ 21:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0