Lucia?

Det har varit hektiskt den senaste tiden. Utöver det vanliga arbetet (golf) som pockar på kräver hemmet viss närvaro. Seaste åskvädret däckade min TV - köp ny. Den är stor och fin och det var kanske dags... Kylskåpet har jag nämnt. Det betraktas nu närmast som skafferi. Frysen som har kontorsgemenskap med skåpet genererar en arktisk kyla. Gin och vodka fryser till is. Nu blir det investering. Dock, varken gammal TV eller krånglande kylskåp går till tippen. Repareringsförsök görs tills det är uppenbart att allt är förött, någon familj kan bli glad...
Häromkvällen (jag har varit litet krasslig i början på veckan, feber, snuva mm) ringde min gode vän, vinhandlaren Robert. Han ville att jag skulle åka till vinhandeln för vinprovning med vänner. Jag var inte sämre än att jag tog mig in till Hua Hin för detta. Kvällen blev väldigt lyckad, de portugisiska vinerna goda (ni ser att jag är på gränsen till sommelier).
Onsdagen: Chairman´s day. Stor uppställning, golf på dagen och middag på kvällen. Himla kul,sent...
Idag tävling med kamratliga förtecken.
Imorgon möte med goda vänner som turistar i området. På kvällen ceremoni för vår fine vän Bill som då har varit död i 100 dagar. Buddhistisk ritual med kalas efteråt.
Lördag härdsmälta med golftävling på fm och julebalut kl 1700. Say no more, möjligen: taxi!
Söndag turism med svenska vänner.
Nu orkar jag inte mer. Nästa vecka bjuder på stora ansträngningar i klass med det som har varit.
Svaret på frågequizen: Riget, dvs Rigshospitalet i Köpenhamn. Underbar TVserie med bl a Ernst Hugo Järegård i en bärande roll.
Frågequiz: Vad hette Ernst Hugos rollfigur (jag vägrar att skriva "karaktär").
Dagens namn: Li Li (han verkar ju i alla fall ha humor)
Dagens citat ( rubrik i AB): "Avrättad vägrade äta". Man måste alltid ställa sig frågan "är detta rimligt"
 
Denna bevakade oss en stund (söt)
Robert provar med oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0