Wan Pa (fars dag)

Denna veckan har vi haft en av årets störst högtider, Kungens födelsedag. Denna dag är också Fars dag för alla fäder. Jag blev uppvaktad av Stem (Tas son) och hans girlfriend. De vill gifta sig, men hennes föräldrar ställer orimliga ekonomiska villkor för detta
Tas pappa fick besök av oss men en liten håva. Jag tror att han blev glad.
Det mest påtagliga för oss (i Bangkok är det enormt stort) är att de flesta barer är stängda. Restauranger får inte servera alkohol, men gör detta kamouflerat i kaffekoppar och keramikkärl.
Jag har jobbat med att sätta upp en varje vecka återkommande golftävling. I morgon första försöket, inte fullbelagt...
Svaret på förra bloggens frågequiz (inte lätt): Vi har ju ett annorlunda gravskick, men i USA är det vanligt att födelsedatum och dödsdag skiljs åt av ett bindestreck, alltså lev på ditt bindestreck!
Dagens frågequiz: I vilken TVserie förekom hypokondrikern fru Drusse?
Dagens namn (igen): Lars Lerin. Jag hörde hans sommarprogram och såg honom i "sommarpratarna" i TV. Nu ser jag fram mot filmen i SVT.
Dagens citat:" Jag önskar alla en vit jul, ja en svart också. Vi får inte glömma bort toleransen i all nolltolerans". Jimmi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0