Diverse från Siam

Matlagningsbekymmer: Häromdagen inspirerades jag av en god väns restaurangutbud, biff a´la Lindström. Jag hade just fått en burk inlagda rödbetor och hade lök, så det var bara resten som skulle skaffas. Igår köpte jag köttfärs och ägg, allt var förberett. Efter golf och dusch satte jag igång. Hackade lök som fick brynas på min nya spis. Under tiden hackade jag rödbetorna. Köttfärsen i bunke för blanding med äggen. Där tog det stopp, äggen var väldigt, eller omöjliga, att knäcka. Jag hade köpt färdigkokta ägg! Cykeltur till lilla restaurangen i vårt område, köpte några ägg och nu är smeten färdig.

För att skydda mina fiskar har jag köpt en pistol. En kraftfull airgun. Hotet, en sk ålakråka, har inte visat sig sedan inköpet. Kanske vi skall vara vidskepliga i alla fall...

Allvarligare saker. För några dagar sedan dödades fyra unga svenskar från Varberg i en frontalkollision med en lastbil. I samband med detta lämnades uppgiften att 9 000 personer dör i trafiken varje år i Thailand. Jag har kommenterat detta tidigare, men det är lika hemskt varje gång.

Häromdagen hade vår gardengirl klippt häcken, på ett sätt som verkade slarvigt. När jag träffade henne visade hon mig att några av de riktigt stora bina hade bosatt sig i en del av häcken. Det var förenat med livsfara att närma sig dessa giftiga flygfän. Vi måste tillämpa kemisk krigföring, framgångsrikt...

Avslutningsvis: vet ni att kondomer endast säljs i storlekarna X, XL och XXL. Psykologi, någon? (Tack Jan P för värdefull information).

Dagens namn: Eilert Pilarm (lyssna på youtube)

Dagens citat (långt med hela storyn): U2 och Bono spelade i Glasgow. En bit in i konserten gick Bono fram på scenkanten och bad publiken att vara alldeles tyst. Efter ett tag började han klappa händerna, litet oregelbundet men stadigt. han höll på någon minut, sedan gick han fram till mikrofonen och sa: "Every time I clap my hands, a child in Africa dies". Alldeles tyst, därefter ropar en uppgiven glaswegian:" Then stop your clapping you evil bastard!". Detta senaste var alltså dagens citat.

Här är krokodilen på väg åt mitt håll


Här puttrar Lindström till slut


Färdiga, mums


Kommentarer
Postat av: Goran

Jo, Rehnberg från Söderköping, var ju Piratens hyresvärd i Småland.

2012-02-05 @ 20:41:20
Postat av: Hjördis Alice o Ingrid

Ser gott ut! Tycker vi allihop!

2012-02-14 @ 11:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0