Drabbad av översvämningarna

Häromdagen blev jag påmind om översvämningarna i bl a Bangkok. Uppenbarligen har min postterminal varit översvämmad. I en plastpåse från Thailand Post kom ett brev innehållande Jusektidningens decembernummer, dock som en enhet av papp, och skrynklig. Kanske är det så att någon eller några har skrivit brev eller julkort inför jul- och nyårshelgen. Jag räknar med att dessa har drunknat i vattenmassorna, tråkigt i så fall.
Förra veckan hade vi många dagars bortfall av internetconnection. Jäklar vad beroende man är av denna! Jag överlevde med Povel Ramels Mångsidor (tack, goda givare) och Bombi Bitt och jag samt sedvanlig golf.

Idag Valentine´s Day. Finns förväntningar på uppvaktning, men de flesta män glömmer...

Träffade en gammal vän från eksjötiden, konstigt att tiden går så fort och samtidigt tydligen har stått stilla - 35 år är ingenting.

Underligt uttalande: "Få vinnarsemlan direkt i mobilen". Tekniksprång? Kladdigt?

Dagens namn (tack Povel Ramel): Pål i Backen, Krumme Nicke, Tjyvsta Jon och Valentin i Gnet, Skröppeltorparn, Måns med Läppa -och så han vars namn jag inte vet

En översvämningsdrabbad produkt, fint budskap


Här bakar jag tunna fläskpannkakor, mumsigt

Kommentarer
Postat av: Don C

I min hemby, när jag var barn,fanns en schäfer vid namn Zita. Zita bet. Dem hon inte gillade. När Zita varit borta i tre veckor frågade vi ägarens ungar:

"Vatt ä Zita?" "Zita bet brevbäran så fassan bandna i ett trä å schötna. Alla gråt."

2012-02-14 @ 23:15:38
Postat av: Anonym

Hej Olle!

Glöm inte att svara på dina mail. Bästa hälsningar från ett slaskigt Gbg. Erik

2012-02-17 @ 20:51:13
Postat av: Hjördis Alice o Ingrid

Synd att du missade mitt fina kort!

2012-02-18 @ 15:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0