Myrinvasion, Balut mm

Häromdagen upptäckte jag någon slags sågspån under en av fönsterluckorna. Jag sopade bort det, men nästa dag var där en likadan liten hög. Den sopades bort och jag undersökte fönstrets omgivningar: Där fanns inget misstänkt. För säkerhets skull sprutade jag insektsmedel på luckan. Vips, så krälade tusentals getingliknande yrfän ut. Jag tror att det var någon slags stora flygmyror som hade bosatt sig i mitt hus (se bild).

I lördags spelade vi Balut, ett danskt tärningsspel som av elaka människor kallas Sprit-Yatzy. Öknamnet är inte helt oförtjänt. Dock spelas spelet mycket seriöst framför allt i början...

I onsdags spelade jag en golftävling på Black Mountain. Lagtävling, mitt lag var inte så framgångsrikt, men jag vann en flott bag. Nu blir det byte ( se bild).

Dagens citat (från Bombi Bitt och jag av F Nilsson). I beskrivningen av Nills Gallilé sägs bl a: "I folkets berättelser var han utrustad med de traditionella rövardygderna: han plundrade inte den utfattige och förförde aldrig gamla käringar".

Dagens namn: Carl Tagesson, nybliven pappa. Champagne!

Bilder
Ett myrsamhälles upplösning och fall



Byte


Kommentarer
Postat av: Don C

Fem myror är fler än fyra elefanter

2012-02-21 @ 19:56:04
Postat av: Hjördis Alice o Ingrid

Ska skicka dig en fin bild på pappan! Och en liten på dottern!

2012-02-22 @ 17:41:36
Postat av: Karin

Grattis till den fina vinsten!

2012-02-24 @ 11:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0