Snart Sverige



Bildvisningsprogrammet krånglar, denna bild visar småföretagarens arbetsmiljö.



En vecka kvar till min sverigesemester. Resan inte kul, men kul att träffa son, släkt och vänner. Börjar med att hyra bil och köra runt och hemsöka de närmaste vännerna som inte finns i Gbg. Allra första början blir Restaurang Krakow med Axel, det skall bli riktigt kul!

Jag får besök från Sverige några dagar, ser fram mot att få visa paradiset för mina vänner (för de flesta är väl mitt "paradis" en liten bungalow i en härlig omgivning, inget märkvärdigt). Paradiset består i totalupplevelsen, klimat, människor, kultur mm. Det blir golf de tre sista dagarna med en god vän och god golfare.

Den senaste tiden har jag haft bekymmer med skärmtaket över entrén. Vid blåst har det slamrat och fört annat oväsen. Idag lät jag experterna titta på det, de dömde ut taket som uruselt. Byggaren som gjorde det ursprungliga taket har fuskat: fel konstruktion, fel (dåligt) material mm. Dessutom dyrt... Nu blir det att starta från början. Snabb expedition, klart imorgon

Dagens namn: Evert Bäckström

Dagens citat:"Detta problem har vi snabbt occh energiskt klarat av genom att servera 34 procent större portioner. Våra elever får på så sätt i sig mer än 100 procent nyttigheter". Fru skolmåltidshusmoder Gull-Marie Ebberöd när hon hade fått veta att skolmaten uppfyller näringsinnehållet bara till 75 procent.

Al Qaida slår till mot taket









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0