Studenttider i Göteborg?

Jag läser med förskräckelse att studenter har blivit attackerade under sitt firande, dels på restaurang, dels på lastbilsflak. Visserligen är det många som inte är behöriga till gymnasiestudier, men de behöver väl inte ta ut frustrationen på detta sättet!

Sverigeresa bestämd: 21 juni, jag stannar en månad och hoppas att få träffa många gamla goda vänner.

Min thailandsparadox: På fredagskvällen karaeokeafton med de enkla thailändarna. Vi satt vid motorvägen, enkla bord, plaststolar och mycket god mat. Sedvanlig dryck.
Lördagen trerätters födelsedagsmiddag på den flottaste golfklubben. Också väldigt trevligt.

Ett framträdande bekymmer för de flesta thailändare är tänderna. Nästan alla unga kvinnor har tandställning, litet äldre människor har hemska gluggar i en mun där återstående tänder spretar härs och tvärs. De som ser hyfsade ut har löständer. Dock inte Tas bror, Boon, han har tänderna kvar men de sitter i en förfärlig oordning han ler med stängd mun, håller handen för munnen när han skrattar.

Å andra sidan spelade jag golf med en kille från USA. När han nös åkte hela gebisset ut. Dåliga tänder litet varstans.

Dagens citat: " Om det finns någonting som tillgång och efterfrågan, så är livet det billigaste i världen". Hjälp mig med denna!

Dagens namn: Inoeta Utoshita. Japanskt, påhittat av H Alfredson

Fiskarna har kommit tillbaka och frodas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0