Hyckleri?

Några kommentarer till företeelser i landet jag bor i:

Häromdagen lämnade jag bilen på service hos Toyota. Beräknad tidsåtgång en och en halv timme, tack! Tid för lunch och därefter slappa i members lounge. Jag gick till min lilla restaurant ( som jag gick till när jag tvättade bilen) vid bensinmacken PTT. Jag beställde min enkla lunch och en öl. Servitrisen förklarade förkrossad att de inte fick servera öl längre pga närheten till macken. Jag protesterade och försökte åberopa min hävdvunna rätt, hittills har jag alltid fått en öl till lunchen. Som ni förstår blev konversationen litet haltande. Strax kom en engelsktalande herre (ägaren?) och förklarade att ölservering inte längre var tillåten. Men, eftersom det var jag, kunde han lösa problemet. Om jag accepterade att dricka min öl i en stor keramikmugg. OK, muggen preparerades med is och ställdes i frysen en stund, därefter kom ölet. Jag har hört talas om denna seden, men inte förrän nu upplevt den.

Några gånger har jag klagat på disciplinen på vägarna. jag såg ett skräckexempel en kväll: En man på motorcykel hade lagt störthjälmen i cykelkorgen framför lyktan = alla fel

Kommentarer
Postat av: Don C

Vanligt Bremerkaffe med andra ord.

2012-03-16 @ 19:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0