Sorgligt

Igår fick jag beskedet att min äldsta thailändske vän hade dött. Hemskt, eftersom han hade varit mitt ankare i det thailändska samhället. Han hade dessutom kontakter på väldigt användbara ställen. Framför allt var han en god vän och hedersman! Gårdagen ägnades åt promenad på stranden med en slags meditation över det förgängliga. Det blir tomt efter Vajara.

Trots allt måste jag åka till Hua Hin för förberedelser av vårt klubbmästerskap nästa vecka. Jag hade dessutom ett privat ärende. Köpa orm. Häromdagen var jag på kalas hos vänner i Palm Hills. På deras terassbord låg en orm (konstgjord). Den ansågs hålla fåglarna borta och därmed deras "kie", bajs. Jag är nu nyfiken på hur detta skall fungera.

Häromsistens träffade jag en av Tas medarbetare Tum. Hon är litet äldre och i hennes CV finns tydligen flera år som danslärare. Hon berättade för mig om de olika danserna. Jag hängde med: tango, cha cha cha, lumba mm, men när hon kom till "lock alone" måste jag tänka. Javisst, rock´n roll...

Dagens citat: "Boredom comes to those who wait" (jag tror att jag har haft det tidigare, men visst är det bra)

Dagens namn: Vajara Chandraprasaert

Orm/ fågelskrämma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0