Lein, lein,lein (rain, rain, rain)

Äntligen kommer det efterlängtade regnet. Ojämnt fördelat, men för det mesta häftigt. Temperaturen går ner några grader.
De märkligaste följderna av förändringen såg jag igår:
1. Varje år svärmar myrliknade varelser i miljoner kring ljuskällor. Denna gången var det som att köra in i en snöstorm när vi passerade gatlyktor. De små varelserna påstås vara ätbara efter stekning.
2. Regnet och supermånen har tydligen gjort grodpopulationen oförsiktig. Igår kunde man se massor av männinskor utrustade med pannlampor, lyktor och håvar jagande de kväkande läckerheterna. Ta skulle vilja leta, men vågade inte eftersom ormar har samma idé som människorna...

Nu blir det uppehåll i kommunikationen. Jag åker tillbaka till River Kwai med goda vänner. På lördag "down country Balut". Då förstår den uppmärksamme läsaren att det inte blir mer blogg denna veckan.

Dagens namn: Lovisa Rask

Dagens citat: " Vad är detta för kalas, jag skall väl inte kunna prata när jag kommer hem". Piratens vän, på frågan vad han skulle säga till sin fru när han kom hem efter bättre middag. Apropå Balut-

Här är grodorna säkra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0