Upp och -ner

I torsdags min nära dödenupplevelse. Min gode vän, som körde bilen fick blodsockerfall och blev medvetslös ( i 120 km/h). Jag satt bredvid och lyckades lotsa oss in till vägkanten, puh!

Fredagen gick i finkulturens tecken. Fd Sofitel, numera Centara, hade en konsert med violin och piano arrangerad av en av mina vänner här. Fin musik, Mozart, Beethoven och Cesar Franck. Innan, efter och i pausen gott vin med tapas. De godaste tapas jag har ätit: ostron, de bästa andra seafoodspecialiteterna, underbara desserter mm. Om jag inte passar mig blir jag Royarymember (not). Rotarypresidenten försökte locka med att många medlemmar var svenskar. Jag levererade mitt standardsvar "jag åkte inte till Thailand för att träffa svenskar". Han verkade litet stött, andra generationens svenskamerikan.

Lördagen, helt annorlunda, i Templet. Ung man i familjen till Buddha en tid. Stort kalas enligt traditionellt mönster. Samma meny som alltid, denna gång utan de svaga drinkarna, vi var ju i själva Templet. Blev inte sent.

Lyssnade på Debatt i SVT. Även om UG har klippt och redigerat visade representanterna för den islamska ledningen i Sverige att kvinnor inte betyder särskilt mycket. Man behöver inte lyssna på dem och man avbryter när man vill. VSB?

Dagens citat: "Fotboll, 22 man sparkar boll i 120 minuter(inkl förlängning). Sedan vinner tyskarna". Jag vet att Chelsea vann CL och väntar med att kontakta min Bayriske vän några dagar...

Dagens bild
Ta har skaffat hund, söt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0