Lützen

Cha Am 6 nov
 
 Jag ser i tidningarna att man har testat bästa vinterdäcken. Det har inte vi...
Här väntar vi istället på cool season, vilken tycks vänta på sig.
Idag transportarbete åt Ta, jag blev golfledig, min finska partner kunde inte skilja 12 från 24. Tur att hon kom på skillnaden innan det var för sent.
Trafikolycka: efter vinprovningen i lördags väntade jag vid ett trafikljus, passade på att tala i telefonen. I godan ro blev jag brutalt påmind om verkligheten. Min bil hade uppenbarligen rört sig några cm bakåt under samtalet och vdrört en Tuk Tuk med eldfängd förare. En obetydlig repa uppstod på hennes stänkskärm. Hon ville absolut tillkalla polis. OK för mig, jag börjar ju bli van. Polisen kom, besiktigade "skadorna" och tog mitt körkort. Han var inte imponerad av anmälan. För att göra en lång historia kort: I did it the thaiway, betalade. Polisen glad, jag fick körkortet tillbaka, tom växel från den ilska Tuk Tukdamen (förstås hade jag betalat för mycket).
 
Dagens frågequiz: Huvudstad i (tidigare) Tjeckoslovakien, fyra bokstäver.
 
Dagens citat: Hans jetsetliv bestod av brudar och fester. "Maddes" fästman,Chris O´Neill. Överraskad, någon?
 
Dagens namn: Gustaf Adolf
 
Hygge i siambukten
 
Försök till vattenbalut...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0