Sicken vecka!

Jag vet inte vad som hände, men bloggen valde att skicka en rubrik rakt ut i cyberspace...
 
Ja, veckan som gick blev hektisk. Tisdagskvällen blev fin med Grand Opening av en japansk restaurang. God mat, drycker och underhållning. Inte sent. Onsdagen vila (med golf)
Torsdag: Thanksgiving. Jag har inte tidigare varit med om denna matorgie. Amerikanarna själva säger att maten från thanksgiving räcker ytterligare tre dagar, jag tror dem. Här kom alltså: appetizers i form av selleribitar med någon röra, guacamole med mexikanska chips, panerade kycklingbitar och pannbiff (!). Sedan kom kalkonen, stor som en bättre julskinka. Kalkonen, som hade stuffing (en slags näringsrik gröt som gömdes i kalkonens innanmäte) serverades med potatismos, gravy, cranberrysauce, en grönsakskaka, sparris med baconomslag och möjligen något mer som jag kan ha glömt. Dessert: en cheescake med pumpkin och en med sweetpotatoes. Gemytlig samvaro. Hemma i sängen ungefär samma känsla som efter ett stort julbord, dvs omöjligt att hitta ett läge där kroppen kan vila. Överallt en mage som är i vägen...
Fredag: Klassisk koncert på fina Centara (fd Sofitel). Ordnat av min vän Robert som är vinhandlare. Således: vin av olika slag, goda smårätter, några ostron får slinka ner. Musiken, från Brahms till Jascha Haifetz, var mycket njutbar. Lättare att sova den natten.
Lördag: Committeemeeting inför årsmötet, tog några timmar.
Idag anständig golf och finalen i Dubai.
 
Jag har också ordnat bostadsanpassningsbidrag och mikrolån.
 
Mamas sister (Tas moster) är en god, men skröplig kvinna. Hennes knän fungerar dåligt, hon kan inte gå särskilt bra. Det säger sig självt, att toalettbesök på thaitoalett (hål i golvet) inte går så bra. När toaletten dessutom har ett högt insteg... Nu finansierar jag ombyggnad med ramp och riktig toalettstol, kostar inte så mycket men har stor betydelse.

Mikrolån: Tas son och hans fru har startat ett tvätteri. Mitt i den brådaste tvätten blir den stora tvättmaskinen "kaputt". Inköp av ny brådskar eftersom försäkringsbolaget sölar. Kort kredit, pengar tillbaka på lördag.
 
Dagens citat: "Far, jag kan inte få upp min BNP, inte ens med ränta nästan noll...(Sefan Ingves). Mel P Ramel. Har jag haft den förut?
 
Dagens frågequiz: vad gör djuret här, och varför?
Försök att rädda sex år gammalt kylskåp (blir troligen årets julklapp i Chokamol)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0