Busy

Senaste tiden har varit ansträngande för en gammal pensionär. Förra veckans stora tävling tog energi och nu följde vi upp med vårt största evenemang någonsin. Femtiotvå spelare och 60 pax till middagen. Massor med donationer (priser) som någon (jag) skulle hålla reda på. Allt avlöpte väl och kvällen övergick till natt...
 
Märkliga hjärnkrumbukter: Jag gjorde ett test på nätet "bestäm ditt hjärtas ålder". Jag fyllde i så gott jag kunde, och svaret blev 65-70 år. Då tänkte jag spontant:"helvete vad gammalt mitt hjärta är, jag måste ändra livsstil". Vid second thoughts - jag är ju 65...
 
Good news: i förra veckan lämnade jag in ett par byxor till en skräddare för pressning. När jag lämnade butiken kom turisttanken "jag glömde att fråga vad det kostar, nu kommer det en saftig räkning". Jag hämtade byxorna igår, när jag frågade vad det kostade sa skräddaren "nothing, i don´t have any costs", tack!
 
En lustg sak. Jag hade blivit inparkerad på Templet pga multipla begravningar. Slog ihjäl tiden med att titta på India Open i  Kims bar. Kims fru höll på och baxa en vinkylfrån A till B. Jag frågade om hon behövde hjälp, svar nej. Efter några minuter ändrade hon sig och sa "maybe a little", sött.
 
Denna dagen har gått i organisationens tecken. Först konsulatet för inkomstcertifikat, sedan Immigration för förnyat uppehållstillstånd, därefter Hua Hin för att hitta någon som kunde gravera en pokal för vårt BalutVM. Allt lyckades!
 
Inga bilder eller citat
Dagens namn: Felix Baumgartner (där frågan måste bli, vad tjänar detta till). Sponsor Red Bull, bara det...
 
Svaret på förra gångens frågequiz: kolugn
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0