Victory!

De senaste dagarna har vi varit drabbade av den tropiska stormen Gaemi. Här i Cha Am/Hua Hin har det väl inte varit så farligt, men i de norra delarna har man haft det besvärligt med storm, regn och översvämningar. Här har vi bara fått ösregn och elavbrott en kväll samt ett dagsregn (ovanligt).
 
Vi är, i hela världen, oerhört beroende av el. Vid ett elavbrott blir detta särskilt märkbart. Jag hade stearinljus och starka lyktor så jag kunde hjälpligt famla mig fram i kolmörkret. Några grannar hade inte ens sådana hjälpmedel, då är det bara att gå och lägga sig. Alla maskiner står stilla: Ac, fläktar, kyl och frys, vattenpump mm. Nu varade avbrottet bara ca två timmar, det var överkomligt.
 
I förra veckan vann jag, med mitt lag, en tävling mot Hua Hin Golfsociety. Stor vinst (se dagens bild) och rolig middag med prisutdelning. Att samla 24 spelare till en tävling är inte det lättaste. Som Captain hade jag ensam ansvaret för att allt skulle gå i lås, jag var litet nervös, men det lyckades!
 
Kort blogg. Här är stilla och vi väntar på cool season.
 
Dagens frågequiz: avspänd och skänker värme (gammal korsordsfråga)
 
Dagens namn: George Lazenby (mannen som tackade nej till att spela James Bond igen)
 
Dagens bild, denna vann jag!
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Då kan du j använda denna kruka till ditt jobb att convert olika saker. Grattis!

2012-10-10 @ 12:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0