Låg

Stämningsläget fortfarande lågt. Då kommer den rätta grumpykänslan fram:
Grumpy 1. Häromdagen var 11 september. Hur kan någon planera och utföra något så hemskt som attacken mot World Trade Center?
Grumpy 2 (lättvikt). Sångaren i the Boppers firar 35-årsjubileum som sångare med showen Be-bop- a-luba... Är det någon okunnig copywriter som har hittat på, har inte huvudpersonen korrekturläst (han kan ju inte vara okunnig om låttiteln) eller  något annat fel (copyright t ex). Gene Vincent blir inte glad.
Grumpy 3. Hur kommer det sig att, när jag har ledig dag (= ingen golf), antingen gardengirl kör gräsklipparen precis vid sovrumsfönstret och/ eller byggnadsarbetarna börjar bila och banka med bulteklubban. Start: 0800 exakt.
 
Livet går vidare, stillsamt. Jag har varit utan bil i över en vecka, litet irriterande. Dock får jag låna min grannes, Hans, bil för div utryckningar. I morgon styrelsemöte i Societyn, vi måste ju organisera oss.
 
Det har varit kraftiga monsunregn den senaste tiden. Vi räknar med denna vädertyp någon månad till.
 
Av någon obegriplig anledning har jag fått skatteåterbäring
 
Dagens namn: Gordana Sekulic (skatteverket)
 
Dagens citat: " Ku klux klan? Ja, det första vet jag ju, men luxklan?"
 
Dagens bilder: Golfvy och min goda grannfamilj (Sofia fyller 3 år på söndag)






Kommentarer
Postat av: Hjördis Alice o Ingrid

Du har väl gjort ngt bra reseavdrag - det är ju en bit till Gbg.

2012-09-14 @ 17:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0