På sjukhuset

En av mina godaste vänner har, genom ett livslångt rökande, nu hamnat på Hua Hin Hospital. Lungcancer. En mycket tråkig sjukdom, särskilt i slutstadiet. Jag besöker honom en stund varje dag. Han andas med hjälp av syrgas. Troligen håller denna hans hjärna pigg. Fortfarande, efter fem år, kan han skoja om svenskarnas sätt att uttala ordet "joke". Enligt hans uppfattning säger vi "yolk"= äggula. När jag säger något som jag tycker hilarious, tittar han på Lada (hustrun) och säger "yolk" och skrattar. Han är trött på thaifood på sjukhuset. Jag erbjöd mig att hämta "lobster soup" från vår favoritrestaurang, då säger han "bisque d´hommard, would be  perfect". Jag älskar denna man.
 
Meddelande till hittegodmagasinet: Golfswing borttappad söndagen den 2 september, kan troligen inte beskrivas. Vi hade kul, men jag spelade inte bra. Hoppas på nystart på onsdag då vi har en av årets finaste tävlingar...
 
Nu citat: "Bara ben på Glenn Hysén", änglarnas blogg. Känns ofullständig, Glenn hade synliga muskler, vi måste tro att hans blodomlopp var ok, de inre organen verkade fungera, körtlar mm i ordning. Dagens fråga: Vilket är Glenns största organ? Var inte too dirty, svar i nästa blogg.
 
Dagens bild: Vår äldste medarbetare, tyvärr blev bilden inte så smickrande. Denne farbror går varje dag och hackar ogräs mm för att göra livet angenämt för glidarna. Som ni ser förekommer ingen alkohol.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0