Dramatisk natt

Kanske har jag nämnt att vi har hemsökts av en (?) mus. Jag har några gånger försökt fånga den -utan framgång. Nu hade Ta tröttnat och satte ut fällan.En otäck sak, stor som en LP-skiva och bestruken med en mycket potent klisterblandning. Meningen är att villebrådet skall lockas till en läcker matbit som sitter i mitten på LPn.
I natt väcktes vi av ångesttjut av hundtyp. Musen var fångad och dödad av Lilly. Tyvärr hade den lilla långhåriga hunden också fastnat i fällan. Hon stod nu och skrek med klister-LP och död mus fastkletade vid päls och tassar.
Med visst besvär skilde vi skivan från hunden. Jag tog skiva med mus och Ta tog hand om Lilly. Tyvärr tappade jag mitt paket på golvet och spillde klister på plattorna. Jag försökte få golvet rent, klistret var ohyggligt starkt och segt. Ta ömsom klippte ömsom försökte tvätta den olyckliga hunden till någorlunda klisterfrihet. OK, till slut hade vi två hyfsade resultat och kunde gå och lägga oss igen. På morgonen slog det mig att vi borde ha svept in LPmusen i något, så att inte vaktmästaren blev fast i eländet när han skulle tömma soptunnan. Vi kom försent, tunnan var tömd, vi vet inte hur den fine vaktmästaren har det...
 
Annars går jag kanske mot bättring. I förrgår knipsning och ansning av bougainvilleaträdet. Jag kan alltså hantera en långskaftad sekatör. Igår swimmingpoolen, kan ta ut simtagen utan stor smärta, tack!
 
Litet grumpy igen: Förre riksbankschefen mm Bengt Dennis blandade till det när han använde uttrycket " man lägger en våt hand" över vad det nu var.
Ett annat uttryck som i mina öron är helt fel: "det går åt som smör", precis som om smör är något särskilt åtråvärt. Jag känner till uttrycket "som smör i solsken". Skriva till spraket?
 
Idag stort kalas, ytterligare en i Tas stora släkt skall in i Templet. Vi har deltagit i förberedelsern. Ta lagar mat och jag dricker med grabbarna (hittills bara Coke).
 
Ansat. Växten med de röda blommorna i bakgrunden är ett hot som också måste ansas

Kommentarer
Postat av: Don C

Om Musen som röt:
Hertiginnan av Grand Fenwick bestämmer sig för att det enda sättet att klara sig ur den ekonomiska bedrövelse som man befinner sig i är att förklara krig mot USA, förlora, och därefter ta emot ekonomisk hjälp från utlandet. Man sänder en invasionsstyrka till....
och så vidare.
Nordkorea?

2013-04-23 @ 22:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0