Stilla dagar

Min arm har läkt, utanpå. Inuti återstår en del. Ont och stelt. Lugnt i värmen +37, vi närmar oss Songkran.
Ta har köpt orkidéer, vackrare än våra plastblommor...
Jag hade tänkt skriva om vårt menageri: hundar, möss, geckos + en annan ödla Tuck-kew (ätlig), fiskar, diverse insekter och en katt. Ta hade en katt med sig häromdagen, väldigt söt. Dock smet den ut första natten och kom inte tillbaka.
En bra bok ( min syster har skickat flera, jag återkommer om dessa): "Tage Danielssons tid" av en utmärkt man, som heter Klas Gustafsson. Tage D tycks ha varit den finaste, godaste människan under 1900-talet. Han sa bl a om arbetet med Hans Alfredson: " Vi bråkade sällan, vi bad inte varandra fara åt helvete - vi trodde inte på helvetet".
 
Fick ni svaret på frågequizen? Flatlusen har ju förlorat sin habitat genom brasiliansk hårborttagning... Kanske ingen stor förlust. Kunde man raka rådjuren slapp vi fästingarna.
 
Bild av vår kortvariga djurpark ( kan ni se den lilla katten på boken?)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0