Djurriket mm

Jag har inte haft den stora energien att vare sig vara fysiskt eller intellektuellt aktiv. Formellt frisk, men seg.
 
Nå, djurlivet är aktivt. Hundarna kommer väl överens. Ett problem är att krokodilerna har bosatt sig på grannens tomt. Lilly skäller och utsätter sig för livsfara. Varanen , har jag upptäckt, är farlig både fram och bak. Fram pga bristande munhygien -ett av de djur som har ett dödligt bett utan ha eget gift. Bak, såg jag häromdagen, en livsfarligt piskande svans, Lilly får passa sig så inte frambenen går av...
 
På morgonen idag släppte jag ut Lilly för sedvanliga behov. Jag kände motsvarande, gick till toaletten. Där hade jag sällskap. En råtta hade hamnat i skålen (fråga mig inte hur, det är ju ett slutet system) I beråd tog jag den enkla vägen och spolade, råtta adjö.
 
Tänk att tidningar kan blåsa upp en småsak till huvudnyhet. Hästkött är både gott och näringsrikt. Nu verkar det som att det är jämförbart med mördarbakterier och EHEC. Nu skall tydligen allt destrueras, dagens I-Landsproblem?
 
Just nu är sladden till kameran bortslarvad, bilder senare.
 
Dagens namn: Annetthé. Varför krångla till det?

Kommentarer
Postat av: gunnar sandell

Låter rätt riskfyllt att grannen har krokodiler. Mördarsniglar, som vi har här, må ha ett otäckt namn, men jag tror inte de gör allvar av det.
Detta med hästkött, håller helt med dig. Råttan i Toan, låter som en titel ab Bengt af K. Men kan berätta att min K Hustru histtade en levande krabba i toan när vi besökte Cuba och Grisbukten (grisen fick väl inte plats). När jag försökte intressera vaktmästaren om problemet sa han bara " akta kulorna" och gapskrattade. Håhåjaja

2013-12-10 @ 13:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0