Hemma!

Åter i Thailand. Fina dagar i Sverige, tack alla goda vänner för härliga möten. Bäst förstås, Axels vecka. Nu är han färdig och jag är stolt. Kul att avslutningskalaset blev så lyckat...
Resan gick förvånansvärt bra (tack Rohypnol, 4 tim sömn).
Tillbaka i Thailand har jag skött praktiska saker, Immigration, Toyota och räkningar. Trött efter resan sov jag till 1400 idag. I morgon golf med en god vän från KL (och Tyskland).
Små förtretligheter, Ta har vaktat huset. Hon klagade på att TV-n inte fungerade. Jag visste att räkningen var betald. Vi ringde till True som levererar bilderna, de kunde inte se något konstigt. Då kom jag på: batterierna i remoten- Javisst, byta, sedan fungerade allt igen.
Igår kalas. Några av mina bästa vänner var där. Jag blev litet sentimental och berättade att jag hade tänkt på dem under sverigeresan. Då sa Fritz: "det är klart, du väljer ju from the top shelf". Så var det väl i Sverige också. Jag väljer "from the top shelf". Ni, goda vänner befinner er förstås där! Nu skall jag bara försöka koncentrera mig på översta hyllan, inte slösa bort tiden på andra...
 
Frågequiz: I vilket land tillverkas skottsäkra skolväskor (av ett företag som heter Amendment II)?
 
Dagens citat: " Jag är från Finland, jag kan supa utan att ha roligt" André Wikström
 
Dagens namn: Aristoteles
 
Favoriten, dessutom med Ela som har provianterat, tack för alla goda måltider och god stämning!
 
 

Kommentarer
Postat av: ingrid Alice o Hjördis

Hej! Antar att det är gött att vara "hemma" men jag vill ändå önska dig välkommen hem till oss i sommar! God golf på dig o hoppas att du frisknar till efter flygplansförkylning!

2013-01-28 @ 10:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0