Blandat

Författaren Evelyn Waugh hade fem barn. Någon gång efter 2:a världskriget beslutade labourregeringen att alla barn skulle få ett kosttillskott, en banan. Waugh hämtade ut bananerna och åt alla själv, med vispgrädde. Barnen var åskådare... (avd hänsynslöshet)
 
Yannick Tregaro kommenterade dopingavslöjandena: "Grymt att dom åker fast". Jag tycker att det var rätt och rimligt att fuskare på elitnivå avslöjas, det finns ingen grymhet i det. Sedan tror jag att jag förstår, "grymt" används mot bättre vetande som ett positivt förstärkningsord. Helst skall det väl kombineras med ett annat positivt ord " grymt bra film etc. Ensamt blir det svårförståeligt.
 
 
Jag var på Immigration häromdagen. Mitt ärende klarades ut kvickt och jag fick gratispublikationen Hua Hin Today. Mycket annonser, men också en del redaktionellt material. Bl a en artikel om dagarnas färger. Här i Thailand har sedan lång tid varje veckodag, av astrologiska och andra skäl, en egen färg. Måndagen är gul (kungens födelsedag) , då bär man gul skjorta om man skall visa vördnad. Onsdagen är grön. torsdag orange osv. Artikelförfattaren berättade om bakgrund till veckans färger: söndagens röda färg, och till måndagens gula men inte övriga veckans. Illustrationen (eftersom tidningen inte kommer i färg) var i gråskala. Spännande.
 
Man vet att man är i utförsbacken som golfare när medspelarna säger. "det syns att du har varit en bra golfare"
 
Naturlig carwash

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0