Grumpy mm

GP
Jag har klagat på GP förut. Med reservation för att jag läser den och andra tidningar på nätet: jag trodde att tidningar hade fotografer och bildredigerare för viktiga uppgifter. När man ser "bildbylines" i GP verkar bilderna tagna av amatörer och redigeringen är obefintlig. Beskurna huvuden där de stackars objekten dessutom verkar ha haft en dålig hårdag... Bristen på redaktionellt material är stor. När man äntligen lyckas klämma ur sig en egenproducerad artikel (om biodling i Lunden) avslutas den med " man måste uppge vart den ligger".

 
Jeffrey Bernard
Åter till JB. Han levde ju ett fullständigt hänsynslöst liv mot sin kropp. Sedan länge hade han haft diabetes och
inflammerad bukspottskörtel. Nu tillstötte njursvikt som krävde dialys, Jeffrey avskydde detta och till slut gav han upp. Han var satt på strikt diet, bla inget kalium. Läkarna hade sagt att han kunde leva en månad utan dialys. Detta ville han inte och bunkrade bananer (= kalium). Titeln på hans dödsruna skulle vara "Banana Split" Vitsigt. Han dog verkligen efter tio dagars banandiet men fick inte den uppmärksamhet han hade hoppats på. Prinsessan Diana förolyckades fyra dagar före hans död, Moder Teresa en dag efter...
Han blev 65 år.
 
Johan Sahlström
Jag har tidigare nämnt Alvesta som en järnvägsknut. Sålunda transportintensivt. Här drev Johan Sahlström, sedermera med sina söner, en åkerirörelse. Transportmedlet var hästskjuts. Pappa och bröderna Sahlström genomkorsade bygden med olika försändelser långt in på sextiotalet. I min generation var alla barn övertygade om att det var Johan Sahlström som hade infört potatisen... Han hade ju de fysiska möjligheterna.
 
Varmt, med litet regn. Golf ok. Armen svag. Här hade jag tänkt visa en bild på Lilly och hennes nya lekkamrat, men tekniken djävlas. Återkommer
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0