Slit och släp

Idag trädgårdsarbete. Regnet får bougainvillean att skjuta långa tjuvskott (desutom högst upp), har jag ju berättat tidigare. Då tas nyparkungen fram och tuktar trädet, nu så högt att en stol krävs för att jag skall nå de högsta grenarna. Nu nöjd med arbetet.
Fredagen gick i balutens tecken. Vi spelade i hemmet hos en dansk medlem. Han har ett stort hus på Palm Hills och som vanligt var allt inkluderat. Mat, svensk/danskinspirerad, enkel. Köttbullar, korv, kokta grönsaker och potatismos (även lingon Tyttebär?). Även tomatskivor med Mozzarella och basilika samt en ostbricka. Dryck efter tycke och smak (öl, GT, vin mm). Jag vann inte, men hade en del tur. Efter spelet tyckte ingen att vi hade uppnått normal berusningsgrad, vi hade ju trots allt druckit tappert hela eftermiddagen. När det sedan uppdagades att värden och en av spelarna hade delat på en liter portvin fick vi revidera. Lördagen var fullt bevis...
Nu döda vita män:
Alec Guinness var en slagfärdig man. Han skrev en ursäkt på sin ålders höst:
Vi lever i ursäkternas tid.Ursäkter, sanna eller falska, förväntas av ättlingarna till imperiebyggare, slavägare, de som förföljt kättare och av människor som i våra ögon helt enkelt hade alldeles fel. Så, nu med åttiofemårsdagen i sikte, Vill jag hänga med i modet och be om ursäkt. Det verkar som att jag måste be om ursäkt för att jag är man, vit och europé.
 
Här är bilden med Lilly och hennes nya lekkamrat
 
Krokodil på jakt (andra sidan kanalen
 
Nyparkungen och nyparens lön, Beerlao, av många ansett som Asiens bästa öl. Vattnet är rent i Laos.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0