Tortyr

På något outgrundligt sätt listar vår gardenlady, Nong, ut när jag behöver extra sovmorgon. Det kan vara efter ansträngande balut eller som nu, efter en sen natt med Scottish Openfinal. Osvikligt börjar hon då dagen med att under tortyrliknande former köra sin bullriga gräsklippare nära sovrummet just den extra stund som jag behöver för vila. Jag tror inte att hon är i maskopi med Ta, snarast är det något övernaturligt...
 
Det blev alltså en sen natt i goda vänners lag. Tråkigt att Henrik Stenson inte kunde hålla sin ledning. Mickelson var väldigt bra.
 
Stilla dagar i övrigt. De våldsamma regnen med åska verkar ha upphört, varmt.
 
Trivial besvikelse igår: jag körde till min tyske charkuterist för att fylla på förråden med prinskorv, leverpastej mm. Han hade stängt!
 
James Lees-Milnes (f 1908) far tillhörde den klass som kallades "the squirearchy". Han var stöttepelare i sin bygd men blev mer och mer övertygad om att den bolsjevikiska revolutionen skulle nå England. Därför köpte han en promenadkäpp med värja åt sin fru.
Dagens citat: " När fienden tog tag i käppen - något de utan tvivel skulle göra- skulle hon stå där med handtaget och en blottlagd, rostig och extremt trubbig värja. Efter att ha gjort ner fienden med en listig stöt och vridning måste hon till varje pris ta tillbaka själva käppen så att hon åter kunde dölja verktyget i dess skida och på så sätt förhindra att någon fick veta hur dådet hade gått till. Om en annan fiende såg hur hon hade gjort kunde det bli svårt för henne att upprepa föreställningen." (Avd excentriker).
 
Lilly med ny lekkamrat. Tyvärr verkar kamraterna mest intresserade av Lillys matskål. Inte så mycket lek.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0