Händelselöst

Stillsamt och regnigt. Regn bra, för vi har haft en väldigt torr period länge. Regn dåligt för det har gett mig förkylning. Löjligt begrepp när temperaturen inte kommer under 25, men ändå. Feber och kraftlöshet, tyvärr också cancelling av balut idag. Då är det allvarligt...
 
Ta har visat stort intresse för internationell matlagning. Hon såg mig göra enklaste potatissalladen: majonäs, potatis, lök och tomat. Nu förädlar hon detta recept med äpplen, dill och kryddor, mums. Dessutom får jag ibland potatismos eller stekt potatis med lök. Jonas Alströmer skulle varit stolt.
 
I morse upptäckte Ta en stor grön orm i trädet på andra sidan kanalen. Den låg så stilla att jag tänkte avsluta frukosten och därefter skjuta ett skott för att väcka den. När jag tittade nästa gång hade ormen sträckt ut sig på grenen. Min bedömning är att den var mellan 1,5 och 2 meter lång. Då gick jag in efter kameran. När jag kom tillbak var den försvunnen. Förklaringen är att det tar tid för reptilen att klättra (slingra) upp, men att den släpper sig seglande ner. Då går det fort.
 
Lilly fick nya lekkamrater i går. Tre unga hundar som jag har betraktat som hot. Nu visade det sig att de kom väldigt väl överens och lekte vilt. Apropå hundar: en sak som skrämde mig var när jag mötte en hund med munkorg som hängde lös om halsen...
 
Åter till Jeffrey Bernard. Han var tydligen väldigt attraktiv " han var James Dean före James Dean" lär en fd flickvän ha sagt. Han var gift fyra gånger, men äktenskapen fungerade inte "min middag står i ugnen och kommer att göra det för evigt" som han uttryckte det. Mycket handlade om hans drickande: " Den kanske värsta aspekten av att kröka är att det blir ens första lojalitet. Och det är ingen överdrift. Det är därför äktenskap är omöjligt. Drickat är den andra kvinnan".
 
Efter regn kommer - insekter. Geckoödlan är mätt och glad
 
Fruktfat, den ludna frukten heter rambutan, god
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0