Bangkok mm

Jag  lovade rapport från Bangkokresan. Den blev kort. Lång väntan i trafiken (regeringen beslutade för ett par år sedan om subventioner vid nybilsköp, nu ser vi vad som hände...) Lång balut, internationell. Uppkopplingarna till Danmark, Vietnam, Finland mfl fungerade inte oklanderligt. Spelet slut vid 0200, då orkade i alla fall inte jag gå ut på stan. Spelplatsen var en restaurang med stor pool. Vid balut skulle man hoppa i poolen. Min motspelare fick nästan direkt balut, han kastade sig utan tvekan i vattnet. Vad skulle jag då göra när jag fick balut? Blev våt.
 
Vi bor ju nära flygbasen. I mändags var stor buddhadag. Då gjorde man som i Sverige, stod kvar på marken.
 
Lilly har opererats, hon skall inte ha några valpar med omgivningens hundar. Såret läks fint och hon är pigg.
 
I morgon, lördag, är jag/ vi bjudna på muslimskt bröllop. Intressant! Här har man inga problem med motsättningar mellan grupper. Dessvärre är ju motsatsen i söder där det pågår ett slags krig där muslimerna vill lämna Thailand.
 
Vi upplever hot season. Alla klagar på värmen (100 grader F i skuggan).
 
Hep Stars "Sunny girl" som Svenne Hedlund fortfarande turnerar med: "She´s domestic, she´s property, she´s slim like reed". Efter många år i fastighetsbranschen undrar jag hur man är när man är "property". Har det något med "proper" att göra. Många mysterier i schlagerns värld. I Alvesta (järnvägsknut mm) undrade vi mycket över Elvis låt "Love me tender". "Älska mig kolvagn?"
 
Vacker fjäril
 
Fint inbjudningskort
 
Inbjudan, läs själva!

Kommentarer
Postat av: Olles Christina

Hej Olle
Kanske kan denna länken funka och ge dig lite tillbaka av Vrångölivet / Sverige när vi nu har förmånen att få dela ditt liv.

2013-05-25 @ 00:09:45
URL: http://christinasjodahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0