Mycket nu

På lördagen var jag bjuden till ett slags städningsceremoni på min döde vän Bills begravningsplats. Meningen var att vi skulle städa + måla en mur. Häftigt regn satte stopp för målningen. Vi umgicks och åt nudlar.
Eftermiddagen, Balut. Bilresa genom halvt översvämmat Hua Hin. I de södra delarna av staden får man evakuera sig med båt. Middagen i oktoberfeststil, Fleischhaxe och surkål. Tyskt öl därtill. I övrigt sedvanliga drycker. Jag kom trea av 11, godkänt. Hem i god ordning
Söndagen stilla, sen frukost, vila. Måndagen golfgame uppgjort. Jag kom till Palm Hills i duggregn som övergick till flera timmars störtregn, ej golf. Framåt eftermiddagen skulle lille Diao fira femårsdag. Han hade sagt till Ta (fri översättning) "grandma, I need a bicycle". sagt och gjort, vi köpte den önskade presenten (se bilder).
Tisdagen, golf trots skyfall och åska på natten. Trevligt med två tyska vänner (jag läser en hemsk bok om nazismen och 2:a världskriget, vågar inte diskutera den med dessa vänner... Don´t mention the war.)
Idag stillsmt med massage. Jag har lärt mig sedan sist. Mjuk massage heter bao, bao. Nuat behöver inte betyda massage, kan lika gärna betyda haka eller annat beroende på hur man uttalar ordet.
I morgon golftävling. På fredag likaså, charity till förmån för de vilda elefanterna här.
Till sist några milda kraftuttryck för er som inte uppskattar de mustiga svenska eller de fula amerikanska:
- Jätan! (Piraten)
- Jöstika frid! (H Alfredson)
- Jötikat! (mamma)
- Jösse namn! (L Nilsson, hedersknyffel)
Presenten monteras
 
Första cykeln
 
Glad
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0