"Hemma"

 
 
 
 
 
Åter i Thailand. Tack alla goda människor, familj och vänner, som gjorde denna sverigevistelse riktigt härlig. Jag hade velat träffa fler av er, men tiden räcker inte till...
 
Hemresan, där Norwegian utlovade "Dreamliner experience" blev nog inte den upplevelsen som jag hade hoppats på. Två finsktalande herrar (mycket högt och hela tiden) förstörde effekten av den insomningstablett jag hade räknat med skulle halvera restiden. OK, jag kom fram, allt bagage var med oskadat. Min chaufför väntade på flygplatsen och han körde mig säkert hem. Hemma vid lunchtid, huset fungerade, uppackning. Några timmars sömn, sedan födelsedagskalas för Sofia, 4. Trots jetlag njöt jag av seafood (särskilt pilgrimsmusslor) tills tröttheten tog överhand. Med ett litet avbrott vid tretiden sov jag till kl 12 på torsdagen. Segar mig upp till normal standard.
I fredags körde jag Ta till det stora sjukhuset i Petchburi (där finns tre) för att besöka en gammal släkting (88). Tanten dålig men vården bra. Här tar man hand om "old people". Vården i princip gratis.
Igår Balut, jag vann! Kul att träffa de goda vännerna igen. Lång afton som förlänger min jetlag. Idag sen uppstigning.
 
Regntiden pågår. Vi har haft dagsregn några dagar, ikväll ösregn.
 
Kommer ni ihåg nypardrottningen? Hela trädet massakrerat för en månad sedan. Nu ser det ut så här
 

Jubilaren får plocka bäret ur kakan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0